گردشگری

دیدنی های اصفهان

دیدنی-های-اصفهان

دیدنی های اصفهان

میدان نقش جهان

دیدنی های اصفهان

بدون شک نقش جهان یکی از باشکوه‌ترین دیدنی های اصفهان  است که میتواند شمارا ساعت ها محو تماشای هنر معماری و زیبایی بی مثال خودش در هر فصل و ساعتی کند!

تاریخچه نام میدان نقش جهان

نقش-جهان-اصفهان

میدان نقش جهان در گذشته با نام میدان شاه و پس از انقلاب اسلامی ایران با نام رسمی میدان امام شناخته شد. که امروزه بیشتر مردم از آن با نام میدان نقش جهان یاد می کنند.

دیدنی های اصفهان

شما در هر ساعتی از شبانه روز که به میدان نقش جهان بروید محو زیبایی، نور پردازی و عظمت بناهای تاریخی می شوید

بازار قیصریه در شمال میدان نقش جهان بهترین گزینه برای خرید سوغاتی در اصفهان است. از محصولات این بازار، می توان به صنایع دستی اصفهان، فرش، ظروف مسی و خشکبار اشاره کرد. بازار قیصریه و بازار بزرگ اصفهان که در نزدیکی هم قرار دارند، هر دو سرپوشیده هستند. قیمت اجناس در این بازارها بسیار مقرون به صرفه است. حجره‌های دور میدان نیز تنوع بالایی در محصولات و صنایع دستی اصفهان دارند.

دورتادور میدان نقش جهان می‌توانید دسر و شیرینی‌هایی مانند پشمک وبستنی،  آش رشته، فرنی، باقلوا، دوغ و گوشفیل محبوب اصفهان نوش جان کنید.

همچنین شما در این میدان می توانید سوار درشکه شوید و در فضای و محوطه داخلی میدان چرخ بزنید.

 

ویژگی های معماری

معماری-اصفهان

میدان نقش جهان در مرکز دیدنی‌های تاریخی اصفهان قرار دارد. بناهای تاریخی که در چهار طرف میدان نقش جهان می باشند، شامل کاخ عالی‌قاپو، مسجد شاه (مسجد امام)، مسجد شیخ لطف‌الله و بازار قیصریه که ورودی اصلی بازار بزرگ اصفهان است. علاوه بر این ها دویست حجره دو طبقه، در پیرامون میدان وجود دارد.

دور تا دور این میدان گل‌کاری‌ شده و حوض‌ آن با کاشی های فیروزه ای رنگ تزیین شده و شما می‌توانید مدت طولانی را به تماشای این فضای رنگارنگ اختصاص دهید و به پیاده‌روی در آن بپردازید. نیمکت‌های زیادی در قسمت‌های مختلف این میدان برای استراحت گردشگران تعبیه شده‌اند که می‌توانید لحظاتی بنشینید و به زیبایی‌های اطرافتان نگاه کنید.

موقعیت مکانی میدان نقش جهان

شما می توانید از خیابان حافظ یا خیابان سپه‌، به ورودی های میدان نقش جهان برسید. همچنین شما می توانید از طریق خیابان استانداری، کوچه پشت مطبخ و تمام کوچه‌های موازی آن، به میدان بروید.

ساعات بازدید

شما تمام ساعات شبانه می توانید به میدان نقش جهان بروید و از زیبایی آن لذت ببرید.

مکان های دیدنی دیگر در اصفهان

پل خواجو

جاهای-دیدنی-اصفهان

کاخ چهل ستون

جاهای-دیدنی-اصفهان

 

عمارت هشت بهشت

جاهای-دیدنی-اصفهان

جهت رزرو تور اصفهان و اطلاع از قیمت پکیج های با ما در تماس باشید.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *