گردشگری

دیدنی های کیش

دیدنی-های-کیش

 

جاهای دیدنی کیش

مجموعه ایی از جاذبه های تاریخی کیش، پارک های ساحلی، پارک های آبی و مراکز خرید کیش می باشد.

جزیره کیش واقع در خلیج فارس، استان هرمزگان در جنوب ایران است.

 به دلیل وجود منطقه آزاد تجاری یکی از جاذبه‌های گردشگری در ایران به‌شمار می‌رود. جمعیت جزیره حدود 140 هزار نفر است و سالانه حدود 12 میلیون گردشگر از آن بازدید می‌کنند.

 دیدنی های کیش

  1. باغ پرندگان و پارک دلفین‌ها
  2. بوستان آهوان
  3. اسکله تفریحی
  4. شهر زیرزمینی کاریز
  5. شهر حریره
  6. مرکز غواصی
  7. ‌پارک آبی اوشن
  8. کشتی یونانی
  9. ساحل مرجان
  10. آکواریوم جزیره کیش
  11. درخت سبز کیش
  12. پیست باگی کیش

 

باغ پرندگان و پارک دلفین ها جزو جاهای دیدنی کیش

دیدنی-های-کیش

در باغ حدود ۵۰ گونه از پرنده‌های مختلف وجود دارد. از جمله طاووس‌ها، طوطی‌ها، پلیکان‌ها و پرندگان دیگری که کمتر امکان دیدن آنها پیش می‌آید.

قسمت دیگر آن انواع پستانداران دریایی از جمله شیر دریایی، گربه دریایی، پنگوئن و نگهداری می‌شود. نمایش دلفین‌ها و کلاسیک‌شو یکی از برنامه‌های این مجموعه است.

بوستان آهوان

دیدنی-های-کیش

 از حیواناتی از جمله آهو ، شیر، روباه، شغال، میمون، گوزن و انواع پرندگان نیز در این بوستان نگهداری می شود. ولی آهوها برخلاف سایر حیوانات که در قفس نگهداری می شوند، به صورت آزادانه در این پارک زندگی می کنند.

اسکله تفریحی

دیدنی-های-کیش

یکی از بهترین مناطق مناسب برای پیاده روی و گردش در اسکله تفریحی که جزو جاهای دیدنی کیش می باشد. این اسکله  توسط متخصصان ایرانی ساخته شده است. در اطراف اسکله تفریحی کافه، رستوران و مراکز تفریحی بسیاری وجود دارد.

شهر زیر زمینی کاریز

دیدنی-های-کیشکاریز واژه فارسی قنات است. کاریز کیش حدود ۲۰۰۰ سال قدمت دارد و در گذشته آب شرب مردم جزیره را تأمین می‌کرده. این روزها با تغییر کاربری به شهر زیرزمینی تبدیل شده است. در این جاذبه گردشگری مکان هایی مانند موزه، بازارچه صنایع‌دستی، عکاسخانه، چایخانه و رستوران وجود دارد که از دیدنی های کیش به حساب می آید. چیزی که این قنات را از قنات‌های دیگر متمایز می‌کند، سقف مرجانی آن است که از فسیل‌های طبیعی صدف‌ها و آبزیان پوشیده شده. 

شهر حریره

دیدنی-های-کیششهر باستانی حریره کیش جز آثار ملی ثبت شده در ایران می باشد. امروز از این شهر باستانی، نمای از بین رفته یک شهر وجود دارد که از آن دیواره ها و سقف های آن به جا مانده است.

مرکز غواصی

دیدنی-های-کیش

 اگر به دنیای زیر آب علاقه دارید می‌توانید در این مرکز دوره غواصی تفریحی را در آب‌های خلیج‌فارس تجربه‌ کنید.

خوبی غواصی تفریحی این است که لازم نیست شنا و غواصی بلد باشید، با گذراندن دوره تئوری ۱۵ دقیقه‌ای آماده خواهید بود که به زیر آب بروید.

قایق‌سواری آرام ، اسکی روی آب ،پاراسل ، شاتل و جت‌اسکی از جمله دیگر تفریحات این مرکز هستند.

پارک آبی اوشن

دیدنی-های-کیش

 

یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های آبی ایران، پارک آبی اوشن است.  در این مجموعه علاوه بر سرسره های آبی متنوع و استخر و جکوزی ، رستوران و فروشگاهی وجود دارد که نیازهایتان در طول روز را برطرف می‌کند.

آدرس:جزیره کیش، جاده جهان، تم‌پارک آبی اوشن

کشتی یونانی

دیدنی-های-کیشدر غرب جزیره یک کشتی بسیار بزرگ در سواحل نیلگون کیش وجود دارد که به کشتی یونانی معروف است. این کشتی به علت مه آلود بودن هوا و نبودن فانوس دریایی در سواحل جزیره کیش سال ها در گل گیر کرده بود و قابل استفاده نبود و اکنون یکی از جاذبه های اصلی جزیره کیش است که هنگام غروب منظره بسیار زیبایی را ایجاد میکند.

ساحل مرجان

دیدنی-های-کیش

 مرجان که در شرق جزیره کیش قرار دارد یکی از زیباترین ساحل‌ها به شمار می رود. ساحل نقره ای، آبهای نیلی رنگ و آفتابی درخشان جزیره کیش را به مروارید خلیج فارس تبدیل کرده است. 

     آکواریوم جزیره کیش

دیدنی-های-کیش

خلیج فارس از نظر تنوع و تعداد موجودات آبزی، یکی از مهم‌ترین پهنه‌های آبی در جهان محسوب می‌شود. افرادی که امکان دیدن ماهی‌های رنگارنگ زیر آب و محیط طبیعی را ندارند، می‌توانند به آکواریوم جزیره کیش بروند.

          درخت سبز کیش

دیدنی-های-کیش

کهنسال‌ترین درخت انجیر جزیره کیش، درخت سبز است. از عمر درخت سبز حدود 500تا 600 سال میگذرد. این درخت با چندین ساقه به هم پیچیده و پیوسته در داخل زمین وجود دارد.

         پیست باگی

دیدنی-های-کیش

یکی دیگر از آیتم های جذاب کیش پیست خاکی باگی می باشد، در این پیست به طول ۴۰۰ متر با ماشین های دو نفره به همراه یک لیدر به صورت گروهی می توانید بپردازید

بهترین زمان سفر به جزیره برای دیدنی های کیش فصول سرد است که به دلیل خنکی مطلوب هوا سفر شمارا خاطره انگیز تر میکند.

 

بهترین هتل های کیش

  • هتل داریوش
  •  ترنج
  •  ویدا
  •  کوروش
  •  مارینا پارک
  •  بین المللی کیش
  •  شایان
  •  شایگان
همچنین برای رزرو تور کیش و اطلاع از قیمت ها در شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری لیما سیر آریا اینجا کلیک کنی
بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *